Mag ik uw aandacht?

Je kunt er niet omheen, ook al zou je het willen. Sandwichbord, billboard, bedrukte inloopmat, vlag, banier, snelwegreclame, autobelettering, neonreclame op de pui.…op allerlei manieren, op elk moment van de dag en overal wordt onze aandacht getrokken. Soms vernieuwend, zoals de reclame van KPN waarbij het reclamedoek een aantal maten te groot is voor de reclamezuil. Dan sta je er letterlijk bij stil en bedenk wat een lol de creatieve reclameman moet hebben gehad, toen hij deze ingeving kreeg. Slim, vernieuwend en opvallend.State of Art

Nog een treffende aanpak. Wat dacht je van de mobiele reclame van de State of Art winkel. Een jonge zaterdaghulp stond letterlijk voor en met paal om het winkelende publiek in de Heuvelstraat de weg te wijzen. Geen leuk baantje, maar het bord dat op één dag duizenden mensen bereikt voor een loontje van 30 tot 40 euro, is een slimme zet van de winkelier. De jongen had overigens meer aandacht voor z’n mobieltje, maar neem het dat maar eens kwalijk.

Het gaat het ook vaak mis. Ik verbaas me altijd over de drukke belettering van bedrijfsauto’s. Wat een onzin om 06 nummers of faxnummers te vermelden op een auto. Alsof iemand dat onthoudt of opschrijft. En stop nu eens om bij een site www te vermelden. Dat weet toch ook iedereen. Ook bij driehoeksborden langs de weg gaat het zelden goed. Als ik met50 km per uur langs een bord rijd, kan ik hoogstens de chocoladeletters lezen. En al die andere informatie is verloren moeite.

De exploitant van de nieuwe ijsspecialist op de Korvelseweg maakt het met zijn signing wel erg bont.  Met de keuze van de veel belovende naam ‘IJstijd’, verwacht je hier een echte ambachtelijke ijsdraaier. Maar wat blijkt; hij prijst op zijn sandwichbord het ‘Broodje van de Week’ aan. Daar waar je een nieuwe ijssmaak of een aantrekkelijke actie met 3 bollen voor de prijs van 2 verwacht, verleidt hij ons hartje zomer met een broodje warme beenham. Waarschijnlijk verpakt in een hoorntje of bakje..! Daarvoor trapt of knijpt geen enkele voorbijganger in z’n remmen. Zo’n bord moet meer aandacht krijgen, te beginnen bij de uitbater!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s