Met Anouk op vakantie

Anouk%20verhoeven[1]

Dit jaar ga ik op vakantie met Anouk. ‘Met Anouk….?’, hoor ik u zeggen. Ja, met Anouk; pittige tante, strak gestyled donker haar, sprekende ogen, aanstekelijke lach en hartstikke actief. Ik kwam ze onlangs tegen. Al is ze een stuk jonger dan ik, het klikte meteen tussen ons. Liefde op het eerste gezicht, zo gezegd. En toen ik met Anouk over vakantie sprak, stelde ze mij voor dat zij iets voor mij zou regelen. Normaal houd ik het initiatief graag in eigen hand, maar voor Anouk maakte ik een uitzondering. Had eigenlijk al de keuze gemaakt voor een appartementje ergens achteraf op Aruba. Maar Anouk presenteerde voor hetzelfde budget een prachtig 4-sterren hotel met zeezicht én luxueus ontbijt. Chillen op de Antillen! Dan houd je wijselijk je mond en neem je haar advies over. Anouk weet waar ze het over heeft.

Anouk is van ‘The Travel Club’, maar vooral van zichzelf. Want al werkt ze voor een organisatie van reisadviseurs, van enige grootschaligheid heb je geen last. Geen hoofdkantoor met callcenter en keuzemenu, geen balie met wachttijden, geen dikke gidsen en het advies om daar maar eens in te kijken. Je doet zaken met Anouk en niemand anders; of het nu over de vliegreis, het verblijf of verzekeringen gaat. Anouk neemt je mee aan de hand, kent alle ingangen en geeft je een beste deal. Veel beter dan ik na urenlang surfen op internet kon vinden. Met Anouk zit het wel goed. En ondanks het tijdperk van online bestellen, webwinkels en sites met ‘reserveer nu’, weet Anouk zoveel toegevoegde waarde en de beste prijzen te leveren, dat haar bestaansrecht verzekerd is. In een tijd dat je een boek koopt via Bol.com, een jurkje bij de webwinkel van H&M en een hotelkamer bij Booking.com, staan ondernemende mensen op die een formule bedenken, waarin ze met advies en kennis van de markt iets extras kunnen bieden. Dan blijft het werken met alle Anouks van deze wereld toch veel leuker én persoonlijker.

De relatie met Anouk kan niet meer kapot. Zeker toen ik deze week ook nog een kaartje van Anouk kreeg. Om ons een fijne vakantie te wensen. En ik kreeg de groetjes van Anouk…lief toch! Via deze column bedank ik mijn nieuwe partner in reizen: Anouk. En de groetjes terug…!

3 comments

  1. Beste Ton, ik ga ook al jaren met Anouk op vakantie. Ze heeft me nog nooit in de steek gelaten. We zijn al op vele prachtige bestemmingen geweest. Ik ben benieuwd waar we dit jaar naar toe gaan…

Geef een reactie

