Everybody Happy

IMG_00000003

Op het Radiopleintje doen zich taferelen voor die we al decennia niet meer kennen in Nederland. In de Tilburg lijkt een hongersnood te regeren. Zo’n beetje iedere avond vormt zich een lange rij om te gaan eten bij Happy Italy. Smaakvol ingericht restaurant, knus terras, vlotte bediening en prima Italiaanse keuken. Je kent deze situatie hoogstens van het Journaal, als groepen vluchtelingen zich melden bij een voedselpost van het Rode Kruis. Geduldig wachtende mensen, die hopen dat er voor hun nog iets te halen valt. Is het crisis in Tilburg?

Na jarenlang radiostilte is er een ware hype ontstaan om aan te schuiven bij deze Italiaan op het pittoreske Radioplein. Hongerige gasten vormen op gedisciplineerde wijze een file om een plaatsje in het ristorante te bemachtigen. Niemand zeurt of klaagt, want je weet dat wachten wordt beloond. Een colonne van bezoekers voor de deur is een teken van een uitzonderlijk aanbod; een voortreffelijk Italiaanse keuken tegen een uiterst scherpe prijs. ‘Veul vur wènnig’ smaakt de Tilburger uitstekend en hij levert er graag wat wachttijd voor in. En ach, een rij verbroedert. De antipasta is een spontane kennismaking met de gemiddelde Tilburger. Van Armhoef tot Zorgvlied; iedereen voelt zich thuis in het voormalige mekka van wasmachines, drogers en TV’s.

Want al heb je in de stad nog een handvol andere Italianen, hier moet je zijn. Een publiekstrekker van formaat. Iedereen praat erover alsof de 200.000 Tilburgers de pizza’s en pasta’s al hebben geproefd. Je loopt wel heel erg achter de feiten aan als je zegt dat je op het Piusplein Italiaans hebt gegeten. Nee, ‘Hello’ is uit en ’Happy’ is in! Het gaat erover op feestjes, op het werk en bij het uitgaan. Mond-tot-mondreclame in optima forma! Geen advertentie in de krant, of billboard langs de weg kan op tegen de impact van dit goedkope en geloofwaardige medium, dat door sommige mensen nog wel eens liefkozend mond-op-mondreclame wordt genoemd!

Bij Van der Valk is het voortdurend druk op het parkeerterrein, bij Lejeune staat altijd een rij, bij de Hema wacht het winkelend publiek al ruim voor negen uur om een goedkoop ontbijtje te scoren. Vorm ook een rij en creëer een drukte van belang. Laat de stad over je praten en klanten weten je te vinden. Zegt het voort and be happy!

Advertenties

One comment

  1. Ton,

    Je zou kunnen overwegen om de verkeerslichten op de Bredaseweg, komende vanuit Breda, ter hoogte van de Warandelaan een paar uur “op rood” te laten staan en vermeldt: “enthousiast op links!!”

    Wederom een leuk stukje! “Continua”, oftewel: gao d’r mee deur” !
    Ciao!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s