Ons moeder wil spierballen

Na 45 jaar wonen in de Sint Oloflaan vindt mijn moeder het welletjes. De twee-onder-een kapper is onlangs ingeruild voor een appartement op een gedroomd adres: Professor Gimbrèrelaan. Zoals het zoons betaamt, staan mijn broer en ik klaar om haar te helpen. Helaas heeft ons moeder weinig vertrouwen in de kracht en souplesse van haar zonen. Ze maakt zich vooral zorgen om onze zwakke rug en versleten knieën. Ongeschikt om te verhuizen, oordeelt zij gedecideerd. ‘Het zijn leuke jongens, ze kletsen gezellig bij een kop koffie, maar voor het verplaatsen van grote meubelstukken heb je kerels met ervaring nodig’. Eigenlijk zijn wij gewoon kneusjes, nog net goed genoeg voor het in- en uitladen van kleine verhuisdoosjes.

In het bewonerspakket van Zorgcentrum Zonnehof trof ons moeder informatie van BB Diensten. Het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in het verhuizen van senioren en hulpbehoevenden, is te lezen in het foldertje. ‘Die moet ik hebben’, was haar spontane reactie. Ook al zouden we met vereende familiekrachten en wat spierpijn een paar honderd euro uitsparen; de spierballen van BB werden ingehuurd voor de zware en grote stukken.

‘BB diensten?’, hoor ik u zeggen. Tot een paar weken geleden kende ik BB als afkorting van Bescherming Bevolking. Kreeg even een visioen dat een leger militairen het ouderlijk huis zou ontruimen. Maar nee: BB staat voor Barry Brocken. Toen hij zijn bedrijfsnaam moest kiezen, bedacht hij: ’Laat ik mijn initialen hieraan verbinden’. Mooie allitererende naam. Kan zo mee in het rijtje van Handige Harrie, Willie Wortel en Donald Duck. Waarom ook niet. Als directeur van het verhuisbedrijf is Barry hèt gezicht van de krachtpatsers. Een afgetrainde, ideale schoonzoon. Om jaloers op te worden.

Bijdehante Barry heeft slim een onderdeel gekozen in de verhuismarkt, waar service het verschil maakt. BB is niet van de grote opleggers, maar van de praktische kleine vrachtwagens, flexibiliteit en het ontzorgen van de klanten. Barry heeft zelfs z’n stemvolume aangepast op de doorgaans slechthorende clientèle. En op zijn folder koketteert hij met logo’s van klanten als Amarant en Molenwijck. Dat ziet er vertrouwd uit! Zo heeft Barry heeft een eigen marktsegment gezocht en gevonden. Een echte specialist met maar weinig concurrentie. Dan is prijs ook veel minder een issue en is Barry de koning van het verhuizen. BB King!

IMG_20140218_174443

Advertenties

3 comments

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s