Verslaafd aan een folder

Het wekelijks folderpakket ontgaat me zelden. Een serieuze afwijking ben ik bang. Ik leid aan het syndroom van ‘ik wil niets missen’. Ik blader het aandachtig door, knip aanbiedingen uit en tip anderen over koopjes. Vorige week viel mijn oog op de tuinmeubeldag bij een DHZ-zaak. Bij aankoop van een set ontvang je maar liefst 25% korting en 40 liter tuinaarde. Laat ik nu op zoek te zijn naar een tuintafel met stoelen. Een dag om m’n slag te slaan!

Om me niet te verslapen heb ik de wekker gezet. Je zou toch misgrijpen. Weg aanbieding, weg tientjes voordeel. Heb zelfs gedroomd van een file op weg naar de winkel. Om 9 uur arriveer ik op het parkeerterrein, waar nog opvallend veel plaatsen vrij zijn. Er heerst zelfs een serene rust. Het zweet breekt me uit. Ben ik dan toch op de verkeerde dag? Ik lees de folder er nog eens op na. Woensdag is toch echt het ‘Proef de Lente-event’. Maar geen zwoele zomeravondmuziek of personeel dat speciaal op deze themadag gekleed is. Waar is de voorjaarsdecoratie? De sfeer uit de folder is ver te zoeken. Voor de zekerheid vraag ik aan de caissière over de tuinmeubeldag. ‘Geen idee mijnheer, ik ben 3 dagen vrij geweest’, antwoordt de vrouw.

Na een zoektocht door het filiaal informeer ik bij een medewerker waar de serie Andorra te vinden is. ‘In het gangpad en bij de 3e gang links’, is haar reactie. Ben ik nou zo dom? Ik zie alleen de meubels Monaco. Nog maar een medewerker aangeschoten. Nu een van de categorie met oortje in. Die zijn doorgaans heel belangrijk. Zij zoekt en vertelt dat van de serie van vier onderdelen, alleen de stoel met drie standen op voorraad is. ‘Maar ik kan het wel voor u bestellen’, haast ze zich te zeggen. Ze bedoelt het goed. Enthousiast laat ze me alle ontbrekende items zien op een plaatje ter grootte van een postzegel.

Met de externe promotie zit het wel goed bij deze DHZ-zaak. De aansluiting naar interne afdelingen verloopt stroef. De informatie aan medewerkers over acties en de uitvoering daarvan is cruciaal om het te laten slagen. Want op deze manier voert het bedrijf de actie wel erg letterlijk uit: doe het zelf!

images0Z0OBNJX

2 comments

  1. Hahaha, herkenbaar! 3 weken geleden op pad naar de Sligro voor die prachtige rotan tuintafel-fauteilles (voor 120 i.p.v. 140). Helaas niet op voorraad. Dus besteld. We wachten er nu nog op. Misschien volgende week ……. eerst maar eens bellen…. 😉

Geef een reactie

