Dit verkeersbord is niet van mij

Ons gezin is een ‘familie doorsnee’. Kinderen die graag te gast zijn bij Hotel Mama met gratis kost en inwoning en als mobiliteit gewenst is, bouwen ze rijervaring op in de auto van de ouders. Lekker makkelijk. Wassen is zelfs na de 10e uitleg van de Miele een lastige opgave voor de kinderen. En om het maar niet te hebben over het verplicht sorteren van bonte en witte was. Dit soort kleine irritaties in een gezin zijn er in alle soorten: toiletpapier op en de rol niet vervangen, vuile borden of bekers in de afwasmachine zetten, die net een schone vaat heeft afgeleverd. Een bodempje frisdrank in de ijskast terugzetten, lege shampoofles of tube tandpasta in de badkamer laten rondslingeren. Dader onbekend. Waarschijnlijk heel herkenbaar.

Op het werk is het niet veel anders. Ergernissen zijn van alle tijd. Waarom vult hij het kopieerpapier niet aan, doet hij nooit de afwas en verdomt hij het om de volle afvalzak in de container te gooien. Dat zouden zomaar de collega’s over mij kunnen denken. Druk, druk is een excuus dat alles weg heeft van een goede smoes!

IMG_20150703_194226

In de stad verbaas ik mij ook vaak over dit soort dingen. Een verkeersbord dat nog schever staat dan de toren van Pisa, afval in een park of grafitti op muren. Zo valt mijn oog al een tijdje op een UIT-bord dat bij het verlaten van de stad volledig uit het lood staat. Al een tijdje….misschien wel enkele maanden. Ik verwonder mij wie ervoor zorgt dat het bord weer in zijn oude staat terugkomt. Mag je verwachten dat een van de ambtenaren die dit bord passeert het aan zijn collega doorgeeft? Zo van: ‘Jan, ik reed op de Ringbaan West en daar staat een verkeersbord hartstikke scheef. Da’s toch geen gezicht. Kan de afdeling ‘verkeersborden rechtzetten’ daar iets aan doen’?

Helaas heeft dit nog geen uitkomst gebracht en realiseer me dat alle verkeersborden in de stad ook van de 200.000 Tilburgers én van mij zijn. Om de stad leefbaar te houden kom ik dan ook zelf in actie. Het scheve verkeersbord heb ik zojuist gemeld op de site van de Gemeente Tilburg. Zodat het verkeerd-bord, weer een verkeers-bord wordt!

IMG_20150704_144316

3 comments

  1. Goeie actie en laat ons hopen dat de afdeling “verkeersborden rechtzetten” bestaat en ook actie onderneemt!!

    Met die irritaties is volgens mij niks mis….. Ze vertroebelen namelijk de echte problemen of lossen die zelfs op: denk aan weglopende kinderen…..auto in de prak enz.
    Maar toch, veroorzaken alleen die kinders die irritaties? ‘wil’ jij daar niet aan meedoen…??

    Zo vertelde laatst iemand over een dag training en dat die trainer hem een spiegel had voorgehouden…..die schrik zich rot…..2x overigens want de rekening voor die training was pittig…

    Zijn vrouw houdt hem net als zijn kinderen al jaren een spiegel voor…..krijgt ie er kostenloos bij!!

    Moraal: het zijn altijd anderen die alles fout doen totdat je voldoende geld hebt om iemand in te huren die jou vertelt dat het “anders” zit!!!!!👍

  2. Beste Ton, volgens mij is je verhaal nog niet af.

    Een ambtenaar verwees mij naar de BuiterBeter App, hiermee kon ik snel en gemakkelijk melding doen. Niets dan goeds tot zo ver. Maar de terugkoppeling is nogal karig, of eigenlijk is die er helemaal niet. Je kunt in de app de status bijhouden en dan zie je ineens dat de status op “Afgerond” staat. Dat is het.

    Afgelopen maand was de verbazing groot over de afhandeling van een melding bij het CS van Tilburg. Ik werk aan de overzijde van het station en het viel mij bij de oversteekplaats op dat de rateltikker (https://nl.wikipedia.org/wiki/Rateltikker) aan de stationszijde niet meer werkt. Gemeld via Buiten Beter App en status is inmiddels “Afgerond”. Maar aan de stationszijde is tot op de dag van vandaag geen getik of geratel te horen.

    Vandaar mijn opmerking, volgens mij is je verhaal nog niet af. Want de irritatie blijft, maar nu over de afhandeling.

  3. Ton, als reactie op het eerste stuk van je verhaal kan ik je uit ervaring zeggen dat wanneer de kinderen eenmaal hun eigen huis hebben en getrouwd zijn, begrijpen ze in één keer wat de bedeling is en kunnen ze er samen met je om lachen.
    Wij hebben in januari ook gemeld dat de weggehaalde markeringsborden in de Kijkduinlaan teruggezet moesten worden omdat het gevaarlijk was. Dat zou meteen gebeuren.
    Inmiddels zijn we er aan gewend dat ze er niet staan.

Geef een reactie

